Śmiertelnością było nurkowanie z rurką, a nie nurkowanie

IPSO

NOWOŚCI NURKOWE

Luźne użycie tego terminu "nurkowanie z akwalungiem" spowodowało, że brytyjski dziennik regionalny został objęty dochodzeniem przez organ nadzoru prasowego.

Po tym, jak „Oxford Mail” użył tych słów do opisania śmierci nurka w relacji z jego śledztwa w październiku zeszłego roku, wdowa po nim złożyła skargę do Independent Press Standards Organisation (IPSO).

Mark Thomson-Tur, lat 60, został znaleziony nieprzytomny podczas nurkowania z rurką na jachcie w pobliżu Praslin na Seszelach 1 kwietnia. Po zabraniu go na brzeg załoga przeprowadziła resuscytację krążeniowo-oddechową, ale po przybyciu do szpitala potwierdzono jego śmierć. Podczas dochodzenia koroner wydał wyrok stwierdzający nieszczęśliwą śmierć w wyniku utonięcia.

Połączenia Poczta Oksfordzka wziął raport z dochodzenia od agencji prasowej, ale zamieścił go pod nagłówkiem „Scuba Horror: Sen Wakacje Staje się koszmarem, gdy człowiek tonie podczas nurkowania”. Wdowa po ofierze, Fiona, złożyła skargę do IPSO, twierdząc, że nagłówek narusza klauzulę 1 (Dokładność) Kodeksu postępowania redaktorów.

W artykule podano, że jej mąż popadł w kłopoty, gdy był nowy maska „wyciekł”i że zażartował żonie, że już wcześniej doświadczył podobnego problemu wakacje. Dalej podano, że widziała się z mężem „miotał się i zdał sobie sprawę, że ma poważne kłopoty” i że znaleziono go pływającego twarzą do wody.

Fiona Thomson-Tur argumentowała, że ​​artykuł stanowi niedokładny opis tego, co powiedziano podczas śledztwa. Jej mąż nurkował z rurką, a nie z rurką i stwierdziła, że ​​doszło do nieszczelności maska nie miało miejsca wcześniej i nie było powiązane z jego śmiercią.

Zaprzeczyła także, jakoby wiedziała, że ​​jej mąż walczył w wodzie, twierdząc, że unosił się twarzą w dół.

„Oxford Mail” przyznał, że nawiązanie do nurkowania w nagłówku było niedokładne, ale stwierdzono, że zostało to zmienione zaraz po otrzymaniu skargi. Utrzymywał jednak, że pozostała część artykułu stanowiła dokładny raport tego, co usłyszano podczas śledztwa, otrzymany od renomowanej agencji informacyjnej.

Z powodu impasu IPSO wszczęło dochodzenie. „Oxford Mail” zaproponował później usunięcie artykułu, a Fiona Thomson-Tur uznała to za rozwiązanie sprawy.

IPSO nie ustaliło, czy doszło do naruszenia jego kodeksu, i zamknęło dochodzenie około 10 tygodni po złożeniu skargi.

Film przedstawiający nurka dotykającego rekina wielorybiego, co kończy się grzywną #scuba #news

BĄDŹMY W KONTAKCIE!

Otrzymuj cotygodniowe podsumowanie wszystkich wiadomości i artykułów Divernet Maska do nurkowania
Nie spamujemy! Przeczytaj nasze Polityka prywatności więcej informacji.
Zapisz się!
Powiadamiaj o
gość

0 Komentarze
Informacje zwrotne w linii
Wyświetl wszystkie komentarze

Skontaktuj się z nami!

0
Chciałbym, aby twoje myśli, proszę o komentarz.x